Skip to content

musikkteknologi.no

Increase font size  Decrease font size  Default font size 
Du er her:    Forside arrow Forum
EnglishFrenchGermanNorwegianPolishRussianSpanish

Ingen
musikkteknologi.no
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.    Glemt passord?
Trioler og noter fra innspilling
(1 besøkende) 1 gjest
Gå til bunnen
EMNE: Trioler og noter fra innspilling
Øystein Skårset
Senior Boarder
graphgraph
Bruker frakoblet Klikk her for å se brukerens profil
Trioler og noter fra innspilling 14 år, 7 måneder siden Karma: 0
1. Når jeg skriver 1/4 - trioler får jeg to 1/8 - deler bundet sammen i midten av triolen. Skal det være sånn eller gjør jeg noe feil?

2. Hvis jeg spiller inn på direkten og skal lage en note ut fra innspillingen oppfører notebildet seg veldig rart hvis jeg prøver å legge til noter i step time. Gjør jeg en forandring ett sted skjer det noe med notebildet et helt annet sted. Er det sånn at hvis du spiller inn så kan det være vanskelig å kombinere med step time? Eller er det jeg som må kvantisere og mekke til før jeg går inn og forstyrrer med "helt korrekte" step time noter?

Lagret i loggen Lagret i loggen
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
HÃ¥kon Kvidal
Moderator
graph
Bruker er pålogget nå Klikk her for å se brukerens profil
Sv:Trioler og noter fra innspilling 14 år, 7 måneder siden Karma: 0
1. Dobbelklikk på markøren til venstre for notestaven for å åpne Score - Settings, velg skillearket Staff og velg Full i Syncopation feltet.

2. Klarer dessverre ikke å gjenskape. Har du no mer info som kan kaste lys over situasjonen... Endres noter på samme spor eller på andre spor?

mvh
Håkon Kvidal
Administrator
Øystein Skårset
Senior Boarder
graphgraph
Bruker frakoblet Klikk her for å se brukerens profil
Sv:Trioler og noter fra innspilling 14 år, 7 måneder siden Karma: 0
Nei det kan endres på samme spor, men i takter som ikke nødvendigvis er i nærheten av der jeg holder på. Jeg tenkte kanskje det var p.g.a. kvantisering og slike ting, men kanskje det har med fordeling på de ulike "polyfoni - channels" å gjøre og. Jeg har ikke noe helt konkret eksempel, men mener å huske at jeg har opplevd at dersom jeg deleter en tone som er spilt, eller forandrer tonelengden, eller spiller inn i steptime så kan noteverdier og andre ting helt andre steder forandre seg. Men jeg ser ikke noe konsekvent mønster i disse tingene, for andre ganger skjer det ikke tilsvarende ting. Jeg vet ikke, sikkert noe tøv som jeg kanskje finner ut av en dag.

Gå til toppen