Skip to content

musikkteknologi.no

Increase font size  Decrease font size  Default font size 
Du er her:    Forside arrow Forum
EnglishFrenchGermanNorwegianPolishRussianSpanish

Ingen
musikkteknologi.no
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.    Glemt passord?
midifil sletter seg selv
(1 besøkende) 1 gjest
Gå til bunnen
EMNE: midifil sletter seg selv
Maja Bugge
Fresh Boarder
graphgraph
Bruker frakoblet Klikk her for å se brukerens profil
midifil sletter seg selv 14 år, 7 måneder siden Karma: 0
hei og takk for bra kurs igår.

nå har jeg lekt meg litt idag og støter på to prekære problemer.
1. får ikke mitt nye Edirol PC-50 keyboard til å gi lyd ut.jeg har installert driveren men det virker ikke som maskinen finner keyboardet. Klarte ikke finne audio midi setup og tror kanskje dette er grunnen til at keyboardet ikke virker. hvor finner jeg audio midi setup på mac? manualen sies at jeg skal gå via application folder og deretter til utilities folder men jeg finner ingen av dem, sansynligvis har jeg bare rotet med helt bort.

2. får lyd i A1 synthen i Cubase SX 3 og klarer lage midispor men når jeg prøver ta opp kommer det ingen lyd inn på sporet og når jeg prøver spille av forsvinner sporet....jeg har lyd og ser at lyden kommer inn på kontroll linja. hva gjør jeg feil her? noen kloke hoder som vet svar?

håper på svar.
ha en god dag.
hilsen fra maja

Lagret i loggen Lagret i loggen
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
HÃ¥kon Kvidal
Moderator
graph
Bruker er pålogget nå Klikk her for å se brukerens profil
Sv:midifil sletter seg selv 14 år, 7 måneder siden Karma: 0
1. Det første du bør sjekke er om keyboardet er installert. Velg mappen Programmer - Verktøy og dobbelklikk på Lyd- og MIDI-oppsett. Hvis du ser et symbol for MIDI keyboardet ditt er det installert.

"Application folder" og "Utilities folder" heter muligens Programmer (mappe) og Tilbehør.

Deretter sjekker du om det kommer MIDI beskjeder fra keyboardet inn i Cubase. Start Cubase, spill på keyboardet og sjekk MIDI In activity i transportvinduet, slik som forklart her: www.musikkteknologi.no/joomla/index.php?...amp;amp;limitstart=3

Husk: Edirol keyboardet lager ikke lyd, det sender MIDI beskjeder. Disse MIDI beskjedene kan adresseres til et virtuelt instrument som lager lyd. Du finner mer info om dette i følgende artikkelen om MIDI: www.musikkteknologi.no/joomla/index.php?...59&Itemid=96

2. Er det selve sporet, i sporkolonnen som forsvinner eller &quot;boksen&quot; til høyre for sporet?<br><br>Innlegget endret av: Håkon Kvidal, : 23/04/2007 14:03

mvh
Håkon Kvidal
Administrator
Maja Bugge
Fresh Boarder
graphgraph
hei igjen!

selve sporet forsvinner.

maja

Maja Bugge
Fresh Boarder
graphgraph
heia!

nå har jeg fått både edirol keyboardet og midi sporene til å virke!takk for hjelpen.

maja

Gå til toppen