Skip to content

musikkteknologi.no

Increase font size  Decrease font size  Default font size 
Du er her:    Forside arrow Forum
EnglishFrenchGermanNorwegianPolishRussianSpanish

Ingen
musikkteknologi.no
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.    Glemt passord?
Fra Midi til Audio (2)
(1 besøkende) 1 gjest
Gå til bunnen
EMNE: Fra Midi til Audio (2)
Fred Elias Frivold
Fresh Boarder
graphgraph
Bruker frakoblet Klikk her for å se brukerens profil
Fra Midi til Audio (2) 14 år, 3 måneder siden Karma: 0
Obs: Deette innlegget var ment som fortsettelse på "Fra Midi til audio".

Er det også andre muligheter?

Jeg bruker Finale 2008, sammen med Kontakt 2 (player og fullversjon). Her kan jeg ha flere instrumenter oppe i én "instans" av kontakt 2 (tilordnet hver sin midikanal). Når jeg overfører prosjektet til Cubase hadde det vært fint å fortsatt bruke kun en instans av Kontakt (VST instrument F11) for da slipper jeg å hente fram alle instrumentene på nytt, men bare importerer instrumentlisten fra Finale-instansen av kontakt.

Ulempen er at dersom jeg bruker Freeze, så fryser den alle instrumentene, mens jeg gjerne skulle ha skilt hvert spor for videre behandling i Cubase. Er det mulig å legge lyden over i feks et nytt spor, og deretter mute det aktuelle midi-sporet?

Innlegget endret av: Fred Elias Frivold, : 22/08/2007 08:40<br><br>Innlegget endret av: Fred Elias Frivold, : 22/08/2007 08:43

Lagret i loggen Lagret i loggen
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
HÃ¥kon Kvidal
Moderator
graph
Bruker er pålogget nå Klikk her for å se brukerens profil
Sv:Fra Midi til Audio (2) 14 år, 3 måneder siden Karma: 0
Du kan mikse ned et enkelt MIDI spor til et lydspor. Det gjør du på følgende vis:

1. Aktiver Solo på det sporet som skal mikses ned.

2. Angi hvor nedmiksen skal starte og slutte ved å plassere venstre lokator ved starten og høyre lokator ved slutten. Tips: Hvis nedmiksen skal starte ved første objekt på sporet og slutte etter siste objekt på sporet, høyreklikker du på MIDI sporet og velger Select All Events og plasserer lokatorene med tastekommando [P]

3. Velg File - Export - Audio Mixdown... og kryss av i boksen til venstre for Audio Track. Det gjør at nedmiksen legges inn på et nytt lydspor i prosjektet.
<br><br>Innlegget endret av: Håkon Kvidal, : 22/08/2007 13:47

mvh
Håkon Kvidal
Administrator
Terje Sandberg
Junior Boarder
graphgraph
Bruker frakoblet Klikk her for å se brukerens profil
Sv:Fra Midi til Audio (2) 14 år, 2 måneder siden Karma: 0
Jeg har forsøkte dette og synes jeg får hørbart kvalitetstap ved overføringen fra MIDI til Wav (audio). Stemmer dette? Er det noe spesielt å huske på? Velocity? Volum? (Jeg opererer i 24bit 44,1Khz).

Det er heller ikke alltid at denne metoden automatisk genererer et audiospor i prosjektet med mindre man krysser av for &quot;Split tracks&quot;. Da får man imidlertid to monospor i stedet for et stereo. Hva kommer det av?

(Forresten så virker ikke den ene stringen til Sound on Sound i den andre tråden relatert til dette emnet)

Terje

HÃ¥kon Kvidal
Moderator
graph
Bruker er pålogget nå Klikk her for å se brukerens profil
Sv:Fra Midi til Audio (2) 14 år, 2 måneder siden Karma: 0
Gjord en nedmiks av et VST instrument og krysset av for Import Into Project - Audio Track nederst i eksport vinduet. Klarer ikke å høre noen forskjell når jeg mikser ned i 44.kHz og 24 bit. Kan det være andre ting enn nedmikingen som forårsaker klangforskjellen (effekter, ulikt volum etc.)?

Antar at du mener Split Channels som splitter opp et stereo spor i to mono spor, slik du beskriver. Så dette fungerer vel helt etter intensjonen...

mvh
Håkon Kvidal
Administrator
Gå til toppen