Skip to content

musikkteknologi.no

Increase font size  Decrease font size  Default font size 
Du er her:    Forside arrow Forum
EnglishFrenchGermanNorwegianPolishRussianSpanish

Ingen
musikkteknologi.no
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.    Glemt passord?
Audio mixdown problem
(1 besøkende) 1 gjest
Gå til bunnen
EMNE: Audio mixdown problem
Andreas Hveding
Junior Boarder
graphgraph
Bruker frakoblet Klikk her for å se brukerens profil
Audio mixdown problem 10 år, 9 måneder siden Karma: 0
Hei

Når jeg skal mikse ned låta mi kommer jeg ikke inn i audio mixdown. Isteden kommer det opp en advarsel: "A serious problem[...] og noe om at jeg skal prøve å lagre fila under et annet navn. Hvis problemet vedvarer skal jeg kontakte Steinberg. Jeg har prøvd mye to ting: 1. Jeg har lagra fila under annet navn - virket ikke. 2. Avinstallert Cubase, og installert det igjen - virket kke.

Jeg har alerede kontaktet Steinberg, men hvis noen av dere vet hva som har skjedd og hva jeg kan gjøre for å fikse det hadde det vært topp.<br><br>Innlegget endret av: Andreas Hveding, : 06/12/2009 08:42

Lagret i loggen Lagret i loggen
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
HÃ¥kon Kvidal
Moderator
graph
Bruker er pålogget nå Klikk her for å se brukerens profil
Sv:Audio mixdown problem 10 år, 9 måneder siden Karma: 0
Den var ny. Hmm...

Prøv å slett alle dokumenter i Cubase Application Data Folder. Det gjør du slik:
1. Avslutt Cubase.
2. Velg Start - Alle Programmer - Steinberg - Cubase - Cubase Application Data Folder
2. Velg alle dokumentene i mappa med snarveien [Ctrl] + [A] og slett med [Delete] tasten.
4. Start Cubase igjen og sjekk om du kan mikse ned med Audio Mixdown

mvh
Håkon Kvidal
Administrator
Andreas Hveding
Junior Boarder
graphgraph
Hei og takk for svar. Fant det ut i går etter surfing og graving i fora på Internett.

Tror problematikken har med at jeg har hatt en tidligere versjon av Cubase (sx3) på maskina eller det at jeg nettopp har bytta lydkort fra et firewire 410 til et 1814.

Jeg slettet alle filer fra dette programmet + alle plug ins jeg hadde som det sto Cubase sx3 på. Etterpå gikk jeg på application folder - fant mappa cubase 5 - sletta mappa - tømte søpla og fikk til å mixe ned i audio mixdown. Eneste jeg mistet var valget for forrige prosjekter-menyen som kommer når jeg starter opp cubase.

Var en kjip helg det der altså. Var temmelig misfornøyd med steinberg en stund for å si det sånn, men nå er jeg blid og en erfaring rikere.<br><br>Innlegget endret av: Andreas Hveding, : 07/12/2009 20:48

HÃ¥kon Kvidal
Moderator
graph
Fint at det ordna seg.

Det hender dessverre at det oppstår komplikasjoner rundt oppdateringer av Cubase. Filene som ligger i Cubase Application Data Folder gjør at Cubase husker brukernes innstillinger, f.eks. hva man har valgt i Preferences, hvilke presets som er indeksert i MediaBay etc. Ved å bruke disse filene i den nye versjonen (etter at man har oppgradert) skal programmet fungerer på samme måte som før, men det er her det blir kluss. Filene skaper ofte forvirring og problemer og løsninger er, slik du jo oppdaget, å slette filene og starte Cubase på nytt. De re-initialisere programmet som om det var første gang det starter på datamaskinen. Den første oppstarten tar lengre tid fordi filene i mappa skal lages. Ved neste oppstart går det raskere fordi Cubase leser filene i Cubase Application Data Folder istedenfor å lage dem på nytt.

For å få tilbake &quot;forrige prosjekter-menyen&quot; (Open Options Dialog) ved oppstart velger du File - Preferences.... Velg General i venstre marg, klikk i On Startup og velg Show Open Options Dialog.<br><br>Innlegget endret av: Håkon Kvidal, : 08/12/2009 11:24

mvh
Håkon Kvidal
Administrator
Andreas Hveding
Junior Boarder
graphgraph
Takk for det

Fikk svar på mail fra Steinberg i går også. De sa at det hadde vært noen bugs på 5.0 versjonen (jeg har educationversjonen). Det er den jeg har. De sa at jeg burde oppdatere, men fant ikke noen oppdatering på nettstedet som tilsa at jeg graderte opp fra 5.0 til 5.1 (eller 5.0.1). Er det jeg som ikke klarer å finne det eller heter den noe annet?

HÃ¥kon Kvidal
Moderator
graph
Programmet er det samme for skolelisens (EDU) eller vanlig lisens. Det er lisens, eller tilatelsen til å bruke det som har ulike vilkår.

Slik finner du siste versjon:
1. Gå til www.steinberg.net

2. Velg Support i topmenyen øverst på sida

3. Velg Downloads i menyen til venstre på sida

4. Velg programmet som skal oppgraderes (Cubase, Cubase Studio eller Cubase Essentials).

Velg versjonen for ditt operativsystem og følg instruksjonene på skjermen.

Problemene du har beskrevet er, så vidt jeg har erfart, de samme også i versjon 5.1.

mvh
Håkon Kvidal
Administrator
Gå til toppen