Skip to content

musikkteknologi.no

Increase font size  Decrease font size  Default font size 
Du er her:    Forside arrow Forum
EnglishFrenchGermanNorwegianPolishRussianSpanish

Ingen
musikkteknologi.no
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.    Glemt passord?
PitchCorrect
(1 besøkende) 1 gjest
Gå til bunnen
EMNE: PitchCorrect
magnetangen
Junior Boarder
graphgraph
Bruker frakoblet Klikk her for å se brukerens profil
PitchCorrect 8 år, 10 måneder siden Karma: 0
Det jeg lurer på, er om man kan korrigere enkelte lydobjekter (vokal)med PithCorrect, hvis man f.eks. har en tone som er litt sur......

Jeg trodde og håpet at det var slik, men hvis jeg har forstått det rett, brukes PitchCorrect kun for generelt å korrigere tonehøyden på hele sporet?

Lagret i loggen Lagret i loggen
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
HÃ¥kon Kvidal
Moderator
graph
Bruker er pålogget nå Klikk her for å se brukerens profil
Sv:PitchCorrect 8 år, 9 måneder siden Karma: 0
Jeg ville brukt automasjon og slått PitchCorrect på (Bypass av) kun på de tonene du vil korrigere.

I bildet nedenfor har jeg insertet PitchCorrect på lydsporet, åpnet et automasjonsspor og valgt at automasjonssporet kontrollerer "Pitch Correct - Bypass". Nå autmasjonslinja er øverst er Bypass aktivert, dvs. at effekten ikke er innkoblet eller at den gjør noe med lyden. I andre frase flyttes automasjonslinja ned og effekten er innkoblet.

mvh
Håkon Kvidal
Administrator
magnetangen
Junior Boarder
graphgraph
Bruker frakoblet Klikk her for å se brukerens profil
Sv:PitchCorrect 8 år, 8 måneder siden Karma: 0
Takk for hjelpen.
Dette fungerte for min del ikke særlig godt, men jeg fikk hjelp av fremgangsmåten som ble beskrevet.
Med den begrensningen jeg har på min vokal, ble det flere sure toner som ikke ble nevnverdig bedre med aktivering av "PitchCorrect bypass".
Kan hende jeg har misforstått noe.....men fikk det i alle fall ikke helt til.......

Jeg prøvde derimot å aktivere "PitchCorrect Transpose" (Samme fremgangsmåten som du beskriver vedr. "PitchCorrect Bypass")

Da fikk jeg justert enkelt-tonene slik jeg ville.
Jeg justerte verdien på "Transpose" i PitchCorrect, og fikk på den måten korrigert tonen opp eller ned etter ønske, og det ble godt hørbar forskjell når justeringene ble gjort.
Begrensningen her er selvfølgelig at jeg gjorde justeringen etter eget gehør, og det kan jo være så ymse......men for meg så dette ut til å fungere bedre.....

Siste endring: 30/12/2011 16:53 Av magnetangen.
Gå til toppen