Skip to content

musikkteknologi.no

Increase font size  Decrease font size  Default font size 
Du er her:    Forside arrow Forum
EnglishFrenchGermanNorwegianPolishRussianSpanish

Ingen
musikkteknologi.no
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.    Glemt passord?
Resolve missing files - Filer i cyberspace
(1 besøkende) 1 gjest
Gå til bunnen
EMNE: Resolve missing files - Filer i cyberspace
Flyttet fra gammelt forum
Senior Boarder
graphgraph
Bruker frakoblet Klikk her for å se brukerens profil
Resolve missing files - Filer i cyberspace 13 år, 10 måneder siden Karma: 0
Hei!

For en drøy uke siden skulle jeg pakke og sende oppgave 4, et par uker for sent riktignok, men ... De siste ukene har jeg kun sporadisk hatt tid til arbeidet. I tillegg har jeg vært utsatt for (utsatt meg selv for) uhell/dårlige valg slik at jeg måtte starte fra skrætsj ved et par anledninger. Da jeg skulle legge siste hånd på verke(byllen)t, gjorde jeg en feil jeg ikke klarte å rette opp med "undo" "redo" funksjonene. Valgte derfor å gå ut av programmet uten å lagre for så å gå inn igjen. Alle lydobjektene var tomme. De kom opp med riktige farger, og hadde spor etter div. editering. Fikk opp melding om "Resolve missing files". Søkte, men fant ingen ting. Heller ikke i poolen. Hvordan/hvorfor?
Jeg har riktig nok aldri vært helt fornøyd med oppgaveløsningen min i forbindelse med prosjektet, men at jeg skulle bli bønnhørt etter å ha ønsket hele greia til unevnelige steder er lite trolig...eller?

Lagret i loggen Lagret i loggen
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
HÃ¥kon Kvidal
Moderator
graph
Bruker er pålogget nå Klikk her for å se brukerens profil
Sv:Resolve missing files - Filer i cyberspace 13 år, 10 måneder siden Karma: 0
Av en eller annen grunn finner ikke Cubase lydfilene som er benyttet i prosjektet. Husk, det ligger ingen lydfiler i prosjektfila. Prosjektfila inneholder kun referanser/lenker til lydfilene, som ligger på harddisken. Det kan være flere grunner til dette for eksempel at lydfilene er flyttet, at prosjektfila er flyttet eller at lydfilene er slettet. Når du får opp meldinga ”resolve missing files” har du flere valg/muligheter til å lokalisere filene, bla. search. Ved å velge serach kan maskina søke på hardisken(e) etter lydfiler med samme navn som de som er slettet.

Du skriver at du har prøvd dette og siden du ikke fant noe kan det virke som om filene av en eller annen grunn er slettet.

Lagret i loggen Lagret i loggen

mvh
Håkon Kvidal
Administrator
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Gå til toppen