Skip to content

musikkteknologi.no

Increase font size  Decrease font size  Default font size 
Du er her:    Forside arrow Forum
EnglishFrenchGermanNorwegianPolishRussianSpanish

Ingen
musikkteknologi.no
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.    Glemt passord?
Universal Sound Module i Cubase 4
(1 besøkende) 1 gjest
Gå til bunnen
EMNE: Universal Sound Module i Cubase 4
Kristin Engesnes
Fresh Boarder
graphgraph
Bruker frakoblet Klikk her for å se brukerens profil
Universal Sound Module i Cubase 4 13 år, 5 måneder siden Karma: 0
Nå har jeg lasta ned ei midi-fil. Det gikk jo greit. Jeg kan spille den gjennom Quick Time Player.

Jeg har lagt den inn i Cubase, men der får jeg ikke noe lyd. Jeg har prøvd å gjøre slik det står i leksjonen. Jeg får ikke tilbud om Universal Sound Module. Hva er det jeg gjør feil?

Lagret i loggen Lagret i loggen
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
HÃ¥kon Kvidal
Moderator
graph
Bruker er pålogget nå Klikk her for å se brukerens profil
Sv:Universal Sound Module i Cubase 4 13 år, 5 måneder siden Karma: 0
Universal Sound Module (USM) er en plugin som utvider funksjonaliteten i Cubase. USM er altså et annet program som fungerer som en slags "underleverandør" i Cubase. USM må derfor installeres på datamaskinen før det blir tilgjengelig i Cubase.

Du finner en forklaring på hvor du kan laste ned og hvordan du installerer USM her www.musikkteknologi.no/joomla/index.php?...58&Itemid=97

PS: Jeg vet at det har vært noe tullball med en del plugins i Cubase4 på Mac/OSX og jeg har ikke rukket å teste USM i Cubase4 på Mac/OS X. Derimot vet jeg at USM og Cubase4 fungerer fnt på WinXP. Lover å teste og kommer tilbake med mer info. I mellomtiden er det selvfølgelig fullt mulig for deg å laste ned, installere og sjekke om det fungerer

mvh
Håkon Kvidal
Administrator
Kristin Engesnes
Fresh Boarder
graphgraph
Bruker frakoblet Klikk her for å se brukerens profil
Sv:Universal Sound Module i Cubase 4 13 år, 5 måneder siden Karma: 0
Hei.
Jeg har gjort et forsøk på å laste ned som det står beskrevet. Når jeg trykke ctrl+klikk kommer det ikke opp noe alternativer om å lagre kobling som... Jeg har prøvd forskjellige alternativer og har fått fila USM_Cubase20_OSX.hqx på skrivebordet. Prøver å starte denne fila, og får spørsmål om hvilket program som skal kjøre fila. Når jeg prøver å laste ned USM2.data, får jeg feilkode 50.
Hva gjør jeg galt?

HÃ¥kon Kvidal
Moderator
graph
Bruker er pålogget nå Klikk her for å se brukerens profil
Sv:Universal Sound Module i Cubase 4 13 år, 4 måneder siden Karma: 0
Fila USM2.data kan lastes ned fra følgende adresse ftp://ftp.steinberg.de/Download/Legacy_Plugins/Pc/VSTi_Universal%20Sound%20Module/

Fila USM2.data for Mac OS X kan lastes ned fra ftp://ftp.steinberg.de/Download/Legacy_Plugins/Mac/VSTi_Universal_Sound_Module/

Filene USM_Cubase20_OSX.hqx og USM2.data må plasseres i (flyttes til) mappa: /Bibliotek/Audio/Plug-ins/VST for at USM skal bli tilgjengelig i Cubase. Det gjør du slik:

1. Velg filene

2. Plasser filene på utklippstavla med tastekommando [Alt] + [C]

3. Åpne mappa /Bibliotek/Audio/Plug-ins/VST

4. Lim inn filene med tastekommando [Alt] + [V].<br><br>Innlegget endret av: Håkon Kvidal, : 09/02/2007 00:28

mvh
Håkon Kvidal
Administrator
Gå til toppen