Skip to content

musikkteknologi.no

Increase font size  Decrease font size  Default font size 
Du er her:    Forside arrow Forum
EnglishFrenchGermanNorwegianPolishRussianSpanish

Ingen
musikkteknologi.no
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.    Glemt passord?
Yamaha CP300 og cubase studio 4
(1 besøkende) 1 gjest
Gå til bunnen
EMNE: Yamaha CP300 og cubase studio 4
janerikk
Fresh Boarder
graphgraph
Bruker frakoblet Klikk her for å se brukerens profil
Yamaha CP300 og cubase studio 4 12 år, 9 måneder siden Karma: 0
Jeg har laget en melodi i sequenzeren på min yamaha cp300( el.piano). Jeg overføre den til cubase. Men der må jeg velge add instrumenttrack, så deretter ta opp. Jeg får da en annen lyd enn den jeg spilte inn på mitt el.piano. Er det mulig å bruke lydbanken i min cp300 slik som den er og overføre samme lyder inn i cubase????

håper noen kan hjelpe meg.

hilsen Jan

Lagret i loggen Lagret i loggen
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Terje Sandberg
Junior Boarder
graphgraph
Bruker frakoblet Klikk her for å se brukerens profil
Sv:Yamaha CP300 og cubase studio 4 12 år, 9 måneder siden Karma: 0
Det er forskjell på midi og audio. Bruker du midi utgangen på keyboardet ditt og forbinder den med Cubase (via en mixer eller direkte inn på midi inngagen på lydkortet), skriver du engentlig ikke inn selve lyden i Cubase. Du overfører bare hvilke toner/tangenter du trykker ned, hvor lenge tangenten er trykket ned og hvor hardt den trykkes ned etc. Altså IKKE selve lyden. Når du da skal spille dette av i Cubase må midifila knyttes opp til en lydkilde. Lydkilder er da ANDRE software instrument du måtte ha installert. Du kan spille av den inspilte midifilen din GJENNOM keyaboradet ditt. Da må det være slått på og du må overføre signalene tilbake til keyboardet via en egen MIDI kabel. Da får du MEDHØR med den samme lyden du brukte da du spilte inn. MEN LYDEN ER FREMDELES IKKE INNE I CUBASE. Skal du altså senere ta ut en Mp3 eller wav fil er det IKKE lyd på midisporet. Vil du ha inn lyden fra keyboardet ditt må du gjøre det som et AUDIO spor. Du har sannsynligvis uttak for audio kabler på keyboardet ditt (normalt jack eller XLR utganger). Disse strekker du til mixer/lydkort og spiller inn på vanlig måte (som om keyboardet ditt var en gitar). Eller du må gå veien via å ta opp lyden via en mic/høytaler. Vil du ha lyden fra keyboardet ditt inn på midifil må du altså gå den lange veien med å teste ut en haug med softsynther og finne den som ligger nærmest. Man altså; det er fremdeles et annet instrument (softsynth) som da spiller midifila.<br><br>Innlegget endret av: Terje Sandberg, : 30/09/2007 12:32

Lagret i loggen Lagret i loggen
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Gå til toppen