Skip to content

musikkteknologi.no

Increase font size  Decrease font size  Default font size 
Du er her:    Forside arrow Forum
EnglishFrenchGermanNorwegianPolishRussianSpanish

Ingen
musikkteknologi.no
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.    Glemt passord?
Hvor er equalizeren i Cubase SE?
(1 besøkende) 1 gjest
Gå til bunnen
EMNE: Hvor er equalizeren i Cubase SE?
B1S2Yo
Fresh Boarder
graphgraph
Bruker frakoblet Klikk her for å se brukerens profil
Hvor er equalizeren i Cubase SE? 12 år, 8 måneder siden Karma: 0
Hei,

jeg er en opprinnelig bassist som nå har holdt på en liten stund med oppsettet Cubase SE, Virtal Guitarist 2, diverse instrument-plugins og Drumcore.

Problem: Jeg får opp 4-bånds EQ i forbindelse med individuelle spor, men på masterchannel får jeg ikke opp EQ, jeg får altså ikke mixet lydbildet på helheten, bare på individuelle spor.

Når jeg trykker på "e" i mastersporet så får jeg frem diverse filtervalg (flanger, chorus, metalizer, osv.) men ikke EQ.

Må jeg kanskje oppgradere til en bedre versjon av Cubase? Synes kanskje det er merkelig i så fall når det tydeligvis er en EQ-funksjon i Cubase SE som jeg kan bruke på de individuelle sporene.<br><br>Innlegget endret av: B1S2Yo, : 19/10/2007 10:43

Lagret i loggen Lagret i loggen
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
HÃ¥kon Kvidal
Moderator
graph
Bruker er pålogget nå Klikk her for å se brukerens profil
Sv:Hvor er equalizeren i Cubase SE? 12 år, 8 måneder siden Karma: 0
La inn Cubase SE 3 for å sjekke og når jeg åpner mikservinduet med tastekommando [F3] og klikker på e knappen på masterutgangen helt til høyre i mikservinduet, får jeg opp volumkontroll, 5 insertpunkter og tonekontroller (eq). Jeg benytter versjon 3.0.3 Build 658. Mulig det hjelper å oppgradere til denne versjonen?

Cubase SE versjon 3.0.3 Build 658 kan lastes ned fra ftp://ftp.steinberg.de/Download/Cubase_SE_3/3.0.3.658/

Lagret i loggen Lagret i loggen

mvh
Håkon Kvidal
Administrator
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Gå til toppen