Skip to content

musikkteknologi.no

Increase font size  Decrease font size  Default font size 
Du er her:    Forside arrow Forum
EnglishFrenchGermanNorwegianPolishRussianSpanish

Ingen
musikkteknologi.no
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.    Glemt passord?
Prøveversjon av sequel 2
(1 besøkende) 1 gjest
Gå til bunnen
EMNE: Prøveversjon av sequel 2
Kari Johnsrud
Fresh Boarder
graphgraph
Bruker frakoblet Klikk her for å se brukerens profil
Prøveversjon av sequel 2 11 år siden Karma: 0
Var kanskje litt utålmodig, har funnet lyden , men det svært begrensa muligheter innenfor hvert enkelt instrument. (få spor som har "pil" foran, og mange med "tre streker".)I tillegg må jeg slå av ringen som blir rød hver gang jeg legger inn et spor eller behandler dette, ellers kommer en sireneakti lyd oppå. Programmet er heller ikke utforma slik som instruksjonen viser,bl.a. ligger prew.i midten og blir ikke grønn ved aktivering, men det betyr jo ikke noe. Nå forklarer jeg meg sikkert dårlig, men ihvertfall fungerer komma-tasten som rew.også på en laptop og Ctrl Z har vært mye i bruk. Kari

Lagret i loggen Lagret i loggen
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
HÃ¥kon Kvidal
Moderator
graph
Bruker er pålogget nå Klikk her for å se brukerens profil
Sv:Prøveversjon av sequel 2 11 år siden Karma: 0
Det du beskriver som en "sireneaktiglyd" skyldes muligens feedback. Når den "røde ringen" lyser på et lydspor er sporet klart for opptak og lyden fra sporets lydkilde sendes ut til høytalerne. Hvis du f.eks. skal gjøre opptak med en mikrofon kan du dermed høre lyden fra mikrofonen i høytalerne. Så vidt jeg skjønner benytter du en bærbar datamaskin. Når sporet er klart for opptak (rød ring til venstre på sporet) blir derfor lyden som tas opp av datamaskinens interne mikrofon sendt ut på datamaskinens høyttalere. Denne lyden blir så fanget opp av mikrofonen og sendes igjen ut på høyttalerne, og slik gjentas dette om og om igjen. På den måten oppstår den en sløyfe hvor lyden forsterkes mer og mer og man får en "sireneaktiglyd" som kalles feedback. For å unngå dette kan man, slik du beskriver, slå av den røde ringen på sporet slik at lyden fra mikrofonen ikke går ut på høytalerne eller man kan benytte hodetelefoner istedenfor høytalerne.

Flott tips om at komma-tasten også kan benyttes for å gå tilbake.

Lagret i loggen Lagret i loggen

mvh
Håkon Kvidal
Administrator
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Gå til toppen