Skip to content

musikkteknologi.no

Increase font size  Decrease font size  Default font size 
Du er her:    Forside arrow Forum
EnglishFrenchGermanNorwegianPolishRussianSpanish

Ingen
musikkteknologi.no
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.    Glemt passord?
Intern / ekstern mikrofon + Audio4all
(1 besøkende) 1 gjest
Gå til bunnen
EMNE: Intern / ekstern mikrofon + Audio4all
Kari Jones
Fresh Boarder
graphgraph
Bruker frakoblet Klikk her for å se brukerens profil
Intern / ekstern mikrofon + Audio4all 10 år, 9 måneder siden Karma: 0
Hei!
Vi lurer på hvordan vi skal koble vekk den interne mikrofonen, slik at den ekstern mikrofonen høres via øetelefoner. Slik som det er på vår maskin, hører vi bare lyden fjernt, fjernt i øretelefonen. Har gjort det som står på leksjonen, men får det likevel ikke til. I tillegg funker ikke linken til audio4all slik den står. Dette er fordi Audio4all har en oppdatert versjon. Fjern % tegn, slik at det kun står igjen .com. Da kommer du inn og kan laste opp den siste vesjonen
Hilen André og Kari

Lagret i loggen Lagret i loggen
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
HÃ¥kon Kvidal
Moderator
graph
Sv:Intern / ekstern mikrofon + Audio4all 10 år, 9 måneder siden Karma: 0
Prøv å dempe den interne mikrofonen i kontrollpanelet til lydkortet. Det gjør dere slik:

1. Åpne lydkortets kontrollpanel ved å dobbelklikke på høytalersymbolet nederst til høyre på oppgavelinja.

Hvis du ikke finner høytalersymbolet velger du Start - Innstillinger - Kontrollpanel - Lyder og lydenheter, krysser i boksen til venstre for Vis volumikon på oppgavelinjen... og klikker på Bruk

2. Etter at du har dobbelklikket på høytalersymbolet spretter det fram et lite mikservindu. Dette er kontrollpanelet for det interne lydkortet. Velg Alternativer - Egenskaper. Velg Innspilling.

3. Hvis du kun har en skyvespake (mikrofon), pleier den eksterne mikrofonen og erstattet den interne når den kobles til. Den eksterne mikrofonen kontrollere i såfall av den ene skyvespaken. Hvis dere har flere skyvespaker kan det være at den eksterne mikrofonen er tilkobles "Innlinje/Linjeinn". Prøv å velg denne som kilde eller skyve den opp og Mikfron spaken ned.

Takk for tips om "råtten" lenke. Den er fikset.

mvh
Håkon Kvidal
Administrator
Kari Jones
Fresh Boarder
graphgraph
Sv:Intern / ekstern mikrofon + Audio4all 10 år, 8 måneder siden Karma: 0
Vi har gjort alt det du sier, og det funker på André sin maskin, men ikke på min.... Er det maskinen min det er noe feil med, tro, og hvordan kan jeg i så fall fikse det? Nå er jo Sequel innstallert og lagret, så jeg vil jo helst fortsette med den samme maskinen. Det funker greit å bruke maskinens mikrofon, bortsett fra at det er et ekko ( delay?).

HÃ¥kon Kvidal
Moderator
graph
Hva med å sammenlikne oppsettet på din og Andrès maskin? Se f.eks. igjennom alle innstillingene for "Lyder og lydenheter" som dere finner ved å velge Start - Kontrollpanel. Sjekk også innstillingene i kontrollpanelet til Asio4All driveren.

Så vidt jeg forstår er problemet at du ikke får den eksterne mikrofonen til å virke men at lyden blir tatt opp via datamaskinens interne mikrofon, uansett hva dere gjør?

mvh
Håkon Kvidal
Administrator
Kari Jones
Fresh Boarder
graphgraph
Hei!
Jeg trodde jeg hadde fått det til. Har prøvd meg fram på de ulike avanserte innstillingene ved hovedvolumet, og jeg tror det var balansen på mikrofonen som måtte justeres nesten helt mot venstre.

Problemet er at det funker bare der og da, og jeg får da ingen lyd ut av P.C en, mao kan jeg ikke både få lyd fra mikrofonen og høre på forelesningen om å importere de pakkede filene. Og når jeg så skulle inn og prøve å justere slik at jeg kunne gå tilbake til å få lyd gjennom mikrofonen, fikk jeg en intens hmmerlignende lyd, som fra et trykkbor..?? Nå begynner jeg å bli ganske så frustrert!<br><br>Innlegget endret av: Kari Jones, : 26/09/2008 13:02

Kari Jones
Fresh Boarder
graphgraph
Lyden er del hele tiden når jeg har aktivert opptaksknappen. Den høres selv om både høytaler og øretelefoner er koblet ut. Har du noen mulighet til å ringe meg hvis du vet hva problemet er og hvordan jeg skal få fjernet det? Jeg reiser på ferie i morgen og hadde håpet å få gjort oppgaven i lyd - leksjonen før jeg reiser. Nr mitt er 97481727

Gå til toppen