Skip to content

musikkteknologi.no

Increase font size  Decrease font size  Default font size 
Du er her:    Forside arrow Forum
EnglishFrenchGermanNorwegianPolishRussianSpanish

Ingen
musikkteknologi.no
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.    Glemt passord?
Lyd fremdeles
(1 besøkende) 1 gjest
Gå til bunnen
EMNE: Lyd fremdeles
Kari Jones
Fresh Boarder
graphgraph
Bruker frakoblet Klikk her for å se brukerens profil
Lyd fremdeles 10 år, 11 måneder siden Karma: 0
Nå har vi forsøkt alt for å få dette til, men det må være noe med innstillingene på min P.C. Jeg ble kvitt støyen, men vet ikke hvordan. Men nå er vi tilbake til der vi var: Nå får jeg lyd via mikrofon, men jeg får ikke lyd fra P.C. Derfor får jeg heller ikke hørt på forelesningen om lydredigering i Sequel ( 4. leksjon), i og med at denne filen inneholder lyd. Nå begynner jeg å bli rimelig lei - jeg kommer jo ikke videre.

Lagret i loggen Lagret i loggen
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
HÃ¥kon Kvidal
Moderator
graph
Bruker frakoblet Klikk her for å se brukerens profil
Sv:Lyd fremdeles 10 år, 11 måneder siden Karma: 0
Når man benytter ASIO4All driveren kan dessverre kun et program benytte lydkortet ad gangen. Det betyr at Sequel "okkuperer" lydkortet og at du ikke kan spille av lyd fra andre programmer. Ved å benytte ASIO4All får du mindre forsinkelse men gir fra deg muligheten til å spille av lyd fra flere programmer samtidig.

Et kompromiss kunne jo være å benytte operativsystemets drivere (ASIO Direct X Full Duplex Driver) i Sequel når du jobber med leksjonene, slik at du kan høre lyden både fra Sequel og leksjonene. Og så skifte til ASIO4All driveren når du skal jobbe med oppgavene.

Lagret i loggen Lagret i loggen

mvh
Håkon Kvidal
Administrator
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Gå til toppen