Skip to content

musikkteknologi.no

Increase font size  Decrease font size  Default font size 
Du er her:    Forside arrow Forum
EnglishFrenchGermanNorwegianPolishRussianSpanish

Ingen
musikkteknologi.no
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.    Glemt passord?
Installasjon og autorisasjon
(1 besøkende) 1 gjest
Gå til bunnen
EMNE: Installasjon og autorisasjon
Odd Didriksen
Fresh Boarder
graphgraph
Bruker frakoblet Klikk her for å se brukerens profil
Installasjon og autorisasjon 11 år, 9 måneder siden Karma: 0
Jeg blei så fascinert av Sequel at jeg ville kjøpe det. Jo da. Rett til Ljosland musikk yr og klar. Putta det i påsan og rett hjem for å kose meg. Gleden varte kort. Det er umulig å instalere. Får en tåpelig unnskyldning fra Asle på Ljosland at det er noe med Steinberg sine web systemer som gjør at det er umulig å installere. Jøss kan det være mulig, tenkte jeg. Nå har jeg skrinlagt hele Sequel for di jeg kan ikke ha et program som er så lite brukervennlig som det der, eller tar jeg feil. Kan du skaffe meg et Sequel som bare er å stappe i maskinen og ferdig med det, så si i fra. Og er det sllik at jeg kun kan bruke en lisens pr maskin? Må jeg kjøpe to programmer for å kunne ha et hjemme og et på jobb? Er det i såfall noen gode alternativer som du kan anbefale?

Forvirret nybegynner.

Lagret i loggen Lagret i loggen
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
HÃ¥kon Kvidal
Moderator
graph
Bruker frakoblet Klikk her for å se brukerens profil
Sv:Installasjon og autorisasjon 11 år, 9 måneder siden Karma: 0
Om autorisasjon
Når du installerer Sequel må programmet autoriseres. Dette gjøres ved at man kobler seg opp mot Steinbergs web system, taster inn Autorisasjonskoden som ligger i eska og laster ned lisensen. Sist jeg installere var det viktig å benytte riktig versjon av programvaren som sørger for autoriseringen. Denne programvaren heter Syncrosoft License Control Center (LCC) og installeres samtidig med Sequel. Av en eller annen grunn må man benytte en bestemt versjon av LCC for at dette skal fungere. Hvis man for eksempel har installert LCC fra før (fordi man har annen programvare som benytter samme autorisasjonssystem, som for eksempel Cubase eller Nuendo) kan man risikere at man har "feil" versjon og dermed fungerer ikke autoriseringen slik den skal. Den versjon av LCC som fungerer når du skal autorisere Sequel er Syncrosoft License Control Center (LCC) version 5.2.16 som du finner her www.musikkteknologi.no/fildeling/Syncros...olSetup_5.2.16.0.zip

Ta ut USB Dongelen, avinstaller Syncrosoft og installer versjon 5.2.16. Prøv å autorisere Sequel på nytt.

På flere maskiner
I utgangspunktet må man kjøpe en lissens pr. maskin, men hvis du registrerer lisensen din på Steinberg.net kan du laste ned ny autorisasjon hvis du skulle være så uheldig å slette den gamle. Tror neppe det er noe system som sjekker om du faktisk har vært så uheldig å slette den gamle. Så: installer, registrer, installer på neste maskin og last ned ny autorisasjonskode. Har ikke prøvd dette selv men jeg tror nok det vil fungere.<br><br>Innlegget endret av: Håkon Kvidal, : 02/10/2007 11:26

Lagret i loggen Lagret i loggen

mvh
Håkon Kvidal
Administrator
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Gå til toppen