Skip to content

musikkteknologi.no

Increase font size  Decrease font size  Default font size 
Du er her:    Forside arrow Forum
EnglishFrenchGermanNorwegianPolishRussianSpanish

Ingen
musikkteknologi.no
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.    Glemt passord?
Finale 2009
(1 besøkende) 1 gjest
Gå til bunnen
EMNE: Finale 2009
Bjørn Luksengård
Senior Boarder
graphgraph
Bruker frakoblet Klikk her for å se brukerens profil
Finale 2009 10 år, 10 måneder siden Karma: 0
Hei!

Jeg har hatt store vansker med å innstallere Finale 2009. Etter at jeg har installert Finale 2009 får jeg ikke åpnet programmet. Det blir borte fra skjermen kort tid etter at jeg har åpnet det. Jeg har gjort alt som Finale anbefaler så som å skru av virusprogrammet, passe på at ingen andre programmer kjører bl.a. ved å gå inn på windows oppgavebehandling, prosesser å skruvd av alt annet på prosessr enn taskmgr.exe, exzplorer.exe og Ledig systemprosess. I tillegg avinstalerte jeg selvsagt Finale 2008 først, og slettet alt som stod igjen. Brannmur og automatisk oppgradering av programvare bel også slått av.

I grunnen har jeg resignert nå, og installerte derfor Finale 2008 igjen problemfritt. Det virker på meg som Finale denne gangen har sluppet programvaren for tidlig ut på markede, men dersom du har en god oppskrift til meg der jeg får både instalert og kan bruke Finale 2009 er jeg lutter øre.

En rar sak var at jeg fikk installert GPO helt greitt. Når jeg etterpå gikk på Start, sa datamaskinen fra at ny programvare var funnet. GPO var merket, mens Finale 2009 lå der uten å være merket. Det virket med andre ord som om maskinen ikke fann programmet eller at det ikke ble installert på rett vis.

Venter som vanlig på den gode oppskriften og på forhånd tusen takk til dette fantastiske nettstedet.

Lagret i loggen Lagret i loggen
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
HÃ¥kon Kvidal
Moderator
graph
Sv:Finale 2009 10 år, 10 måneder siden Karma: 0
Hei og beklager seint svar pga. ferieavvikling.

Denne kjenner jeg ikke til og jeg har enda ikke oppgradert til Finale 2009. Søkte litt rundt på nettet på et par forum og kom over følgende tips:

- Enkelte synes å ha et liknende problem pga. lite arbeidsminne (RAM) i datamaskinen. Anbefalt minne til Finale 2009 er 512 MB og hvis du benytter Garritan sounds/Aria Player bør man ha min. 1 GB.

- Sjekk om det finnes en oppgradering, enten på www.finalemusic.com/Finale/Update.aspx eller ved å starte programmet (og da med det dessverre installeres igjen) og velge Help - Chack for Finale Updates...

Du finner forresten forumene jeg benyttet her:
http://forum.makemusic.com/
http://www.finaleforum.com/forums/<br><br>Innlegget endret av: Håkon Kvidal, : 18/08/2008 20:09

mvh
Håkon Kvidal
Administrator
Bjørn Luksengård
Senior Boarder
graphgraph
Sv:Finale 2009 10 år, 9 måneder siden Karma: 0
Hei igjen!

Jeg har levd videre med Finale 2008 en stund nå, men prøvde igjen å installere 2009 uten å lykkes. Det blir dessverre umulig å prøve ut ditt forslag, da jeg ikke får åpnet Finale i det hele tatt etter at jeg har instalert den. GPO instaleres helt korrekt og datamaskinen viser også at den finner programmet ved at den markeres som nytt program når jeg går inn under start-menyen. Finale ligger der også, men markeres ikke og jeg får altså ikke åpnet det skikkelig når jeg klikker på det. Det åpner seg først og deretter spør det hvordan innstillingene skal være med lydkort etc. Jeg har både klikket ok til forslaget som kommer opp eller jeg har endret det i forhold til lydkort, USB-enhet osv, uten at det endrer noen ting. Deretter forsvinner Finale ut av skjermen og lukker seg. Dersom jeg skal gå på nettsiden å lete etter en nyere versjon slik du foreslår, er jeg jo avhengig av at de skjønner at jeg allerede har betalt og eier 2009 versjonen. Jeg kommer ikke inn på nettsiden via Finale 2009, men bae når jeg instalerer Finale 2008 igjen og da skjønner de som sagt ikke at jeg allerede har Finale 2009.

Ikke lett å forklare dette på noen god måte, men jeg håper du forstår problemet. Jeg har egentlig en helt ny og kraftig pc.

Bjørn Luksengård
Senior Boarder
graphgraph
Sv:Finale 2009 10 år, 1 måned siden Karma: 0
Det viser seg nå at problemet ligger i kombinasjon lydkortet mitt som er t.c. electronic konnekt 24D og Finale. Asio må tømmes før jeg åpner Finale. Jeg har fått hjelp til å lage en hustigbat på skrivebordet som gjør dette automatisk før jeg åpner Finale. Når jeg stenger Finale, nullstilles alt og jeg kan jobbe helt ok med andre lydprogrammer som f.eks. Cubase. En intrikat sak som jeg håper Finale løser for framtiden uten en slik omveg.

Gå til toppen