Skip to content

musikkteknologi.no

Increase font size  Decrease font size  Default font size 
Du er her:    Forside arrow Forum
EnglishFrenchGermanNorwegianPolishRussianSpanish

Ingen
musikkteknologi.no
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.    Glemt passord?
Miroslav Philharmonik dukker ikke opp...
(1 besøkende) 1 gjest
Gå til bunnen
EMNE: Miroslav Philharmonik dukker ikke opp...
Eldar Skjørten
Junior Boarder
graphgraph
Bruker frakoblet Klikk her for å se brukerens profil
Miroslav Philharmonik dukker ikke opp... 14 år, 10 måneder siden Karma: 0
Hei,

Siden Hypersonic ikke ser ut til å bli støttet på MacIntel har jeg gått til innkjøp av noe nytt. Kjøpte Total Workstation Bundle - en sterkt redusert pris - der bl.a. Miroslav Philharmonik inngår. Funker fint som "standalone", men kommer ikke opp som VST instrument i Cubase. Jeg HAR installert VST-pakken av Philhamonik og jeg HAR valgt UPDATE i vinduet med plugin-informasjon i Cubase.

Noen ide om hvor jeg skal begynne å lete etter feilen?

Eldar

Lagret i loggen Lagret i loggen
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
HÃ¥kon Kvidal
Moderator
graph
Bruker er pålogget nå Klikk her for å se brukerens profil
Sv:Miroslav Philharmonik dukker ikke opp... 14 år, 10 måneder siden Karma: 0
For at plugins skal bli tilgjengelige i Cubase må plugin`ens .dll fil ligge i en bestemt mappe. Ved oppstart sjekker Cubase denne mappa og plugin`ene blir (forhåpentligvis) tilgjengelige. Du kan selv velge hvilke mapper Cubase skal sjekke ved oppstart. Det gjør du ved å velge Devices - Plug-in Information, velger skillearket VST PlugIns og klikker på knappen VST 2.x Plug-in Paths. Vanligvis er følgende mappe standard plassering for .dll filer: C:\Program Files\Steinberg\Cubase 4\VSTPlugins

Når du installerer en VST plugin kan man vanligvis velge hvilken eller hvilke mapper .dll fila skal plasseres i.

Problemet kan skyldes at plugin`ens .dll fil ikke ligger i riktig mappe.

Den enkleste løsningen er å kopiere plugin`ens .dll til den mappa som er satt opp i Cubase. Plugin`ens .dll finner du i mappe der pluginen er installert.

Den andre løsningen er å legge til den mappe som plugin`en er installert i, som delt mappe i Cubase.

Du finner artikkel om dette her www.musikkteknologi.no/joomla/index.php?...0&Itemid=100

mvh
Håkon Kvidal
Administrator
Eldar Skjørten
Junior Boarder
graphgraph
Bruker frakoblet Klikk her for å se brukerens profil
Sv:Miroslav Philharmonik dukker ikke opp... 14 år, 10 måneder siden Karma: 0
Har sjekket at den er der... (Men etter det jeg kan skjønne heter plugins .vst på Mac. Kan det stemme? Finner i alle fall ikke en eneste .dll-fil på maskinen min, og i plugin-mappen ligger det .vst-filer... )

Men har fått tilbakemelding fra IK Multimedia akkurat nå som at VST-plugins som de har ikke går sammen med Cubase 4. De jobber med en update... Utrolig irriterende med tanke på prosjektet vi skal begynne på 1. februar. Kan bare håpe at updaten er like rundt hjørnet.
Eldar

Gå til toppen