Skip to content

musikkteknologi.no

Increase font size  Decrease font size  Default font size 
Du er her:    Forside arrow Forum
EnglishFrenchGermanNorwegianPolishRussianSpanish

Ingen
musikkteknologi.no
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.    Glemt passord?
VSTi Collection/Groove Agent?
(1 besøkende) 1 gjest
Gå til bunnen
EMNE: VSTi Collection/Groove Agent?
Flyttet fra gammelt forum
Senior Boarder
graphgraph
Bruker frakoblet Klikk her for å se brukerens profil
VSTi Collection/Groove Agent? 15 år, 3 måneder siden Karma: 0
Hei, tiden er kommet for å kjøpe en trommeslager. Du har tidligere nevnt Groove Agent som et alternativ. Tre spørsmål:

-1-
Groove Agent, versjon 2, har anbefalte spesifikasjoner på 1,25GHz G5 prosessor, selv om minimum er en mindre G4 prosessor. Selv har jeg en 1,25GHz G4 prosessor, altså mer enn minimum, men mindre enn anbefalt... Kan jeg satse på at det går bra?

-2-
Så ser jeg at de også har VSTinstrument-collection, en samling av flere instrumenter i SE-versjoner. MEn jeg finner ingen informasjon om hva dette med SE-versjoner innebærer. Jeg er en enkel bruker og kommer kanskje ikke til å tyne alt ut av instrumentene, så kanskje SE holder... I så fall får jeg jo en gitarist på kjøpet, sammen med trommisen, og mere til.
MEN kan du si noe om hva SE-versjon innebærer? Har du noen tanker som kan hjelpe meg å vurdere om jeg skal kjøpe fullversjon av Groove Agent eller nøye meg med VSTi-collection?

-3-
Bruker også Hypersonic. Ser at den nå har kommet i ny versjon. Anbefalte spesifikasjoner er 1,8GHz G5, - minimum er 1,25 GHz G4. Min PowerBook har minimumspesifikasjonene. Kan jeg ta sjansen på at det går greit? Er det egentlig noen vits i å oppgradere?

Lagret i loggen Lagret i loggen
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
HÃ¥kon Kvidal
Moderator
graph
Bruker er pålogget nå Klikk her for å se brukerens profil
Sv:VSTi Collection/Groove Agent? 15 år, 3 måneder siden Karma: 0
1. Dette har jeg liten erfaring med og kan derfor ikke gi noe annet råd enn at du får prøve. Kanskje du kan avtale med selger å få returnere produktet hvis det viser seg å ikke fungere. Men du, ikke kjøp Groove Agent. SPectrasonic Stylus RMX er veldig mye bedre og koster det samme. Info på: www.procom.no/index.php?target=http%3A//...isplayer.php/details /22797

2. SE er en nedskalert versjon. Det erdet eneste jeg vet. Leita litt på Steinbergs nettsider men fant desverre ingen info. Kjekt med pakkeløsninger hvor man får med litt av hvert men, på den annen side: hvis det er slagverk rytmer/loops du trenger er det vel ingen ide og kjøpe en dårligere versjon av Groove Agent for å få med annen programvare som du egentlig ikke behøver... Tror disse instrumentene er relativt begrenset. Se lenge du har Hypersonic er muligens Sampleren og Piano instrumentet i pakken overflødig... Gitar instrumentet er kjekt men hvis du går for det bør du kjøpe fullversjonen.

3. Hypersonic 2 har en del nye presets men selv har jeg ikke tenkt å bruke penger på å oppgradere. Til det er det altfor få nye ting av betydning i den nyeste versjonen. Mitt råd: Bruk pengene på annen moro!

Lagret i loggen Lagret i loggen

mvh
Håkon Kvidal
Administrator
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Gå til toppen