Skip to content

musikkteknologi.no

Increase font size  Decrease font size  Default font size 
Du er her:    Forside arrow Forum
EnglishFrenchGermanNorwegianPolishRussianSpanish

Ingen
musikkteknologi.no
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.    Glemt passord?
Cubase 4
(1 besøkende) 1 gjest
Gå til bunnen
EMNE: Cubase 4
Knut G. Flem
Fresh Boarder
graphgraph
Bruker frakoblet Klikk her for å se brukerens profil
Cubase 4 13 år, 2 måneder siden Karma: 0
Cubase 4 er undervegs - visstnok med kraftig oppgradering.
Eg har Cubase SL 3 og lurer på om det er fornuftig å oppgradere til Cubase Studio 4?

Lagret i loggen Lagret i loggen
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
HÃ¥kon Kvidal
Moderator
graph
Bruker er pålogget nå Klikk her for å se brukerens profil
Sv:Cubase 4 13 år, 2 måneder siden Karma: 0
Foreløpig er det kun Cubase 4, som er en videreføring av SX og Cubase Studio 4, som er en videreføring av Cubase SL som er annonsert. Disse kommer i midten av oktober. Oppgradering fra Cubase SL 3 til Cubase 4 koster kr 3 916,-, veil pris. Har ikke sett noen pris for oppdatering av skolelissens. Da går du altså fra versjon SL til "SX" i tilegg til å oppgradere. Cubase SL viderføres som Cubase Studio 4. Kjenner ikke pris for oppgradering fra Cubase SL til Cubase Studio 4. Cubase SE skal også oppgraderes før eller siden men det er ikke satt noen dato for dette.

Alle oppgraderinger er i følge leverandøren svært kraftige og noe man absolutt må ha . Har ennå ikke fått tittet på Cubase 4 og kan derfor ikke uttale meg om det er verd pengene å oppgradere. Kommer tilbake med mer info om dette når jeg har fått testet Cubase 4 i midten av oktober.<br><br>Innlegget endret av: Håkon Kvidal, : 02/10/2006 14:48

mvh
Håkon Kvidal
Administrator
Bjørn Luksengård
Senior Boarder
graphgraph
Har hørt at oppgradering av Cubase SX til Cubase 4 koster ca. 1900,- Gleder meg til å høre en faglig uttalelse om saken.

HÃ¥kon Kvidal
Moderator
graph
Foreløpig kommer det kun oppgradering av SL og SX versjonene. Cubase SX 3 skifter navn til Cubase 4 og Cubase SL 3 skifter navn til Cubase Studio 4. I følge info på Steinbergs egne forumsider vil også Cubase SE 3 bli oppgradert men det er ikke satt noen dato for dette. Mitt foreløpige og generelle råd er å fortsette med Cubase 3 intill Cubase 4 har vært i handel en stund og Steinberg har fått rettet de største feilene i programvaren. Ja, all programvare inneholder feil, høyst sannsynligvis også denne. La andre ta seg av testing og ta i bruk programmet når feilene er funnet og utbedret. Kursmateriellet er uansett utformet med utgangspunkt i Cubase SX/SL/SE 3. For deg som er nysgjerrig på oppgraderingene finner du info på følgende to nettsteder:
cubase.net/phpbb2/viewtopic.php?t=55696
steinberg.net/1051_1.html

Og noen videoer nederst på følgende side:
www.steinberg.de/1044_1.html

mvh
Håkon Kvidal
Administrator
Mircea Rusi
Junior Boarder
graphgraph
I cubase4 har de en ny funkjson som eg syns er super.Du tryker på en knap og du får alle VST og plugins du har i data in i Cubase,da slipper du å hente dem hver gang du instalere cubase.Det er en av tingene eg skjønte:)

Den spesielle tilbud vi hadde da vi kjøpte Cubase med &quot;skolestempelt&quot; var super.Vet du noe om skolene for tilbud på oppdateringen for ex fra SX3 til Cubase 4?

Skulle gjerne prate bedre norsk..

HÃ¥kon Kvidal
Moderator
graph
Har ikke sett noen priser for skolelissener enda, hverken for oppdatering eller nye lissens. Skal sjekke med importøren.

mvh
Håkon Kvidal
Administrator
Gå til toppen